Laboratoře nové generace
Odběrová pracoviště Odběrová pracoviště Naše laboratoře Naše laboratoře Kontakt Kontakt

Práva pacientů

Etický kodex Práva pacientů navrhla a po připomínkovém řízení definitivně formulovala a schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České republiky. Tato práva pacientů jsou účinná od 25. února 1992.

  1. Pacient má právo na ohleduplnou odbornou zdravotnickou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovanými pracovníky.
  2. Pacient má právo znát jméno lékaře a dalších zdravotnických pracovníků, kteří ho ošetřují. Má právo žádat soukromí a služby přiměřené možnostem ústavu, jakož i možnost denně se stýkat se členy své rodiny či s přáteli. Omezení takovéhoto způsobu (tzv. kontinuálních) návštěv může být provedeno pouze ze závažných důvodů.
  3. Pacient má právo získat od svého lékaře údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového diagnostického či terapeutického postupu zasvěceně rozhodnout, zda s ním souhlasí. Vyjma případů akutního ohrožení má být náležitě informován o případných rizicích, která jsou s uvedeným postupem spojena. Pokud existuje i více alternativních postupů nebo pokud pacient vyžaduje informace o léčebných alternativách, má na seznámení s nimi právo. Má rovněž právo znát jména osob, které se na nich účastní.
  4. Pacient má v rozsahu, který povoluje zákon, právo odmítnout léčbu a má být současně informován o zdravotních důsledcích svého rozhodnutí.
  5. V průběhu ambulantního i nemocničního vyšetření, ošetření a léčby má nemocný právo na to, aby byly v souvislosti s programem léčby brány maximální ohledy na jeho soukromí a stud. Rozbory jeho případu, konzultace a léčba jsou věcí důvěrnou a musí být provedena diskrétně. Přítomnost osob, které nejsou na léčbě přímo zúčastněny, musí odsouhlasit nemocný, a to i ve fakultních zařízeních, pokud si tyto osoby nemocný sám nevybral.
  6. Pacient má právo očekávat, že veškeré zprávy a záznamy týkající se jeho léčby jsou považovány za důvěrné. Ochrana informací o nemocném musí být zajištěna i v případech počítačového zpracování.
  7. Pacient má právo očekávat, že nemocnice musí podle svých možností přiměřeným způsobem vyhovět pacientovým žádostem o poskytování péče v míře odpovídající povaze onemocnění. Je-li to nutné, může být pacient předán jinému léčebnému ústavu, případně tam převezen po té, když mu bylo poskytnuto úplné zdůvodnění a informace o nezbytnosti tohoto předání a ostatních alternativách, které při tom existují. Instituce, která má nemocného převzít do své péče, musí překlad nejprve schválit.
  8. Pacient má právo očekávat, že jeho léčba bude vedena s přiměřenou kontinuitou. Má právo vědět předem, jací lékaři, v jakých ordinačních hodinách a na jakém místě jsou mu k dispozici. Po propuštění má právo očekávat, že nemocnice určí postup, jímž bude jeho lékař pokračovat v informacích o tom, jaká bude jeho další péče.
  9. Pacient má právo na podrobné a jemu srozumitelné vysvětlení v případě, že se lékař rozhodl k nestandardnímu postupu či experimentu. Písemný vědomý souhlas nemocného je podmínkou k zahájení neterapeutického i terapeutického výzkumu. Pacient může kdykoliv, a to bez uvedení důvodu, z experimentu odstoupit, když byl poučen o případných zdravotních důsledcích takového rozhodnutí.
  10. Nemocný v závěru života má právo na citlivou péči všech zdravotníků, kteří musí respektovat jeho přání, pokud tato nejsou v rozporu s platnými zákony.
  11. Pacient má právo a povinnost znát a řídit se platným řádem zdravotnické instituce, kde se léčí (tzv. nemocniční řád). Pacient má právo kontrolovat svůj účet a vyžadovat odůvodnění jeho položek bez ohledu na to, kým je účet placen.

Aktuálně

Zobrazit vše...
Nové jméno společnosti

Nové jméno společnosti

V rámci pokračujícího dynamického rozvoje holdingu dochází k další významné změně. Dceřiná společnost NL-Holdingu, zastřešující v České republice tři základní pilíře své činnosti, mezi něž řadíme i pilíř Next Lab (dále pak Next Clinic a Next Life) se přejmenovává z NL-Holding a.s. na NEXTCLINICS Czech a.s., více se dozvíte zde.

4/4/18
Více...
Ke dni 30.11.2017 došlo k přesunutí laboratoře alergologie a klinické imunologie NL – LAB IMUNO ALERGO s.r.o. Příbram do Prahy

Ke dni 30.11.2017 došlo k přesunutí laboratoře alergologie a klinické imunologie NL – LAB IMUNO ALERGO s.r.o. Příbram do Prahy

1/12/17
Více...
PEPTEST™ - První neivazivní test na refluxní chorobu

PEPTEST™ - První neivazivní test na refluxní chorobu

8/3/17
Více...
Přerušení poskytování laboratorních služeb Laboratoře molekulární diagnostiky Kralupy nad Vltavou

Přerušení poskytování laboratorních služeb Laboratoře molekulární diagnostiky Kralupy nad Vltavou

12/12/16
Více...
Odběrové místo Praha - Poliklinika Palmovka v pátek 18. listopadu 2016 uzavřeno.

Odběrové místo Praha - Poliklinika Palmovka v pátek 18. listopadu 2016 uzavřeno.

16/11/16
Více...
Dne 31.10.2016 došlo k převodu 100% majetkové účasti v příbramské laboratoři IMUNO-ALERGO s.r.o.

Dne 31.10.2016 došlo k převodu 100% majetkové účasti v příbramské laboratoři IMUNO-ALERGO s.r.o.

1/11/16
Více...
Nové odběrové místo v Českých Budějovicích

Nové odběrové místo v Českých Budějovicích

Rádi bychom vás informovali o otevření nového odběrového místa v Českých Budějovicích. Dne 8. 7. 2016 jsme pro vás otevřeli odběrové místo na ulici Milady Horákové 1437, 370 05 České Budějovice.

15/7/16
Více...
Dne 8.7.2016 došlo k převodu 100% majetkové účasti v klatovské laboratoři BioLab spol. s r.o.

Dne 8.7.2016 došlo k převodu 100% majetkové účasti v klatovské laboratoři BioLab spol. s r.o.

11/7/16
Více...
Nový přístroj v naší laboratoři

Nový přístroj v naší laboratoři

31/5/16
Více...
Češi si nehlídají cholesterol. Často ani nevědí, jakou mají hladinu

Češi si nehlídají cholesterol. Často ani nevědí, jakou mají hladinu

30/3/16
Více...
Nová zdravotnická platforma CareKit má za cíl zefektivnit léčbu

Nová zdravotnická platforma CareKit má za cíl zefektivnit léčbu

22/3/16
Více...
Spotřebitel 2016: Čím dál víc investuje do svého zdraví

Spotřebitel 2016: Čím dál víc investuje do svého zdraví

10/3/16
Více...

O společnosti

Společnost NEXTCLINICS Czech a.s. provozuje laboratoře pod značkou NEXTLAB. Tyto laboratoře poskytují rychlou a přesnou laboratorní diagnostiku biologického materiálu humánního původu pro soukromé praktické lékaře, ambulantní specialisty, nemocnice a pacienty samoplátce, kteří požadují nadstandardní laboratorní služby.

NEXTLAB navazuje na dvacetileté zkušenosti získané ve vlastních laboratořích a odběrových pracovištích. Pro široké spektrum laboratorních vyšetření využíváme moderní diagnostické metody, přístroje a technologie. Vyšetření, která neprovádíme v našich laboratořích, odesíláme v souladu s preanalytickým postupem do smluvních laboratoří. Laboratoře NEXTLAB splňují podmínky Auditu II NASKL a ČIA a smluvně spolupracují se všemi hlavními zdravotními pojišťovnami. Pracovníci laboratoří NEXTLAB také flexibilně zajišťují další služby související s laboratorní diagnostikou.

koláž
Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více informací