Reklamační řád laboratoře

 

Na činnosti prováděné laboratoří mohou zákazníci podávat reklamace (stížnosti) vedoucímu laboratoře.

 

Související dokumenty:

QS 28 Řešení stížností

 

Stížnosti uplatňované u vedoucího laboratoře lze podávat na:

§   Průběh provádění laboratorních analýz

§   Výsledky laboratorních analýz

§   Způsob jednání pracovníků laboratoří

§   Nedodržení ujednání vyplývajících z uzavřené dohody o provedení laboratorních analýz

 

Veškeré stížnosti na činnosti pracovníků laboratoře se podávají písemnou nebo ústní formou, vždy k rukám vedoucího laboratoře (v době jeho nepřítomnosti k osobě zástupce vedoucího laboratoře).

 

Bezprostředně po přijetí stížnosti provede příjemce stížnosti záznam o přijetí do formuláře, který je nedílnou součástí Knihy stížností -  BF22 Záznam o reklamaci/stížnosti. V něm je zaznamenáno:

 

 

Za prošetření oprávněnosti stížnosti odpovídá vedoucí laboratoře, přičemž musí vždy provést:

§   Přešetření oprávněnosti stížnosti a činností, které k reklamaci vedly

§   V případě neoprávněnosti stížnosti předložit v písemné formě vedoucímu laboratoře výsledky šetření se zdůvodněním neoprávněnosti požadavků stěžovatele

§   V případě oprávněnosti stížnosti navržení způsobu řešení formou písemné zprávy pro vedoucího laboratoře

§   Zajištění schválení navrženého způsobu řešení vedoucím laboratoře

§   Sledování správnosti a věcnosti realizace navržených opatření

 

Stížnosti jsou řešeny dle schématu v následujících časových termínech:

§   Stížnosti na činnosti provedené laboratořemi lze podat do 30 dnů po obdržení sjednané služby.

§   Termín na vyřízení stížnosti je stanoven na 30 dnů; v tomto termínu oznámí vedoucí laboratoře zákazníkovi písemně popř. osobně výsledek šetření, o čemž provede záznam do formuláře o reklamaci -  BF22 Záznam o reklamaci/stížnosti.

§   Pokud se stěžovatel do 15 dnů neodvolá proti způsobu vyřešení stížnosti, předpokládá se jeho explicitní souhlas a reklamační řízení je považováno za uzavřené.

§   V případě, že není možné reklamaci vyřešit v daných termínech, oznámí tuto skutečnost vedoucí laboratoře zákazníkovi s uvedením data konečného rozhodnutí.